Hvad koster Google Ads?

Når du bruger Google har du måske bidt mærke i, at de første fire og ofte også de sidste fire søgeresultater, der dukker op, når du søger på et givent søgeord, er annoncer. Disse annoncer kaldes Google Ads eller Google Adwords og giver forskellige virksomheder en unik mulighed for at annoncere for deres service eller produkt til Google-brugere, som allerede er købsmotiveret. Anvendes denne mulighed rigtigt, er det en glimrende strategi, som vil kunne ses på omsætningen. Det skyldes, at man med Google Ads ikke alene øger trafikken til sin hjemmeside, men at man med et godt udformet annonce også kan øge kvalitetstrafikken – det vil sige den trafik, som i sidste ende skaber kunder.

Benytter man sig af Google Ads, er det dog vigtigt at være bevidst om måde, hvorpå betalingen for annoncerne foregår. Dette er nemlig afgørende for det samlede udbytte af annonceringen og for, hvordan man nærmere bestemt bør udforme sin annonce.

Du betaler pr. klik

Når man annoncerer, fungerer de i mange tilfælde sådan, at man betaler et på forhånd aftalt og samlet beløb for at have sin annonce stående et givent sted. Dette er dog ikke tilfælde med Google Ads, hvor du i stedet betaler et beløb hver gang, en bruger klikker på din annonce. Google Ads priser vil afhænge af flere ting.

Først og fremmest vil beløbets størrelse være afhængigt af, hvor mange andre virksomheder, der ønsker, at få sin annonce vist på samme søgning. Jo større efterspørgslen er efter en given placering, jo mere vil det også koste at have sin annonce placeret netop der.

Desuden vil prisen pr. klik på din annonce afhænge af, hvor godt teksten i annoncen stemmer overens med indholdet på din hjemmeside samt af, hvor godt din annonce er opsat.

Få professionel hjælp

Er du ny, når det kommer til Google Ads, men synes du, at muligheden lyder interessant, kan det være en god idé at søge professionel hjælp – i hvert fald første gang, du skal annoncere. Der findes efterhånden mange virksomheder, som er specialiseret i at hjælpe andre virksomheder på vej, når det kommer til online annoncering – herunder annoncering på Google.

Med professionel hjælp, kan du sikre dig, at du maksimerer udbyttet af din annonce i den forstand, at du skaber så meget kvalitetstrafik som muligt, og at du sikrer dig, at prisen for annoncen ikke bliver for høj. Er prisen for høj i forhold til det samlede udbytte, vil annonceringen være en dårlig forretning.

 

 

Loading Facebook Comments ...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *